Love My Office

Rekrytering: annonsering, intervjuer och urval

Med oss når ni ut till hundratusentals arbetssökande i hela Sverige!

Rekrytering som når ut

Love My Office samarbetar med väletablerade företag där vi tillsammans når ut till hundratusentals arbetssökande i hela Sverige.

Era annonser publiceras även hos oss!

Vi publicerar även era platsannonser på vår webbplats samt i våra digitala kanaler vilket ökar spridningen ytterligare.

I syfte att underlätta för er kan vi även hantera alla inkommande ansökningar enligt era önskemål. 

Fördelar

Vi strävar efter att erbjuda bästa möjliga värde för våra kunder tillsammans med kundanpassning och flexibilitet. Generellt har vi lyckats erbjuda konkurrenskraftiga priser och har därför vunnit avtal istället för stora och välkända företag inom olika branscher.

Vi erbjuder tre månaders garanti om ni inte är nöjda med rekryteringen. Det innebär att vi i sådana fall gör om hela rekryteringen med samma material en gång till. I ett ’worst case scenario’ behöver ni alltså bara lugnt invänta nya ansökningar från oss.

Att ta hand om en rekrytering på egen hand tar ofta mycket tid från ordinarie arbete. Det kan vara svårt att veta var man bör annonsera och hur annonsen bör utformas. Genom att anlita oss sparar ni mycket tid och energi.

Vi arbetar i nätverk med mer än 400.000 kandidater och når ut mycket brett i våra annonseringar.

Som kund hos Love My Office blir du högt prioriterad. Vi behandlar varje kundprojekt som en unik framgångsfaktor för er verksamhet.

Vi lyfter fram era styrkor och marknadsför er för kandidater.

Det innebär att många får en positiv uppfattning om er verksamhet när ni når ut på arbetsmarknaden.

Detta är ett mycket bra sätt att stärka ert varumärke som arbetsgivare. 

Love My Office hjälper kunder nå ut till hundratusentals arbetssökande i månaden.

Ta en titt på våra platsannonser

Vanliga frågor om rekrytering

Hur lång tid tar det att hitta rätt person?

Vi annonserar tillsammans med Blocket Jobb i hela 60 dagar vilket räcker mer än nog för att få in tillräckligt med ansökningar. Vanligtvis räcker en månads annonsering för att få in tillräckligt med ansökningar. Om det skulle vara svårt att hitta rätt person under den första månaden räcker nästintill garanterat de ytterligare 30 dagarna för att hitta rätt kandidat.

Hur ligger ni till prismässigt?

Vi strävar efter att erbjuda bästa möjliga värde för våra kunder och generellt har vi lyckats erbjuda konkurrenskraftiga priser som gör att vi vunnit avtal istället för stora och välkända företag inom olika branscher.

Vad händer om vi inte är nöjda med rekryteringen?

Vi förebygger potentiell felmatchning genom att erbjuda en personlig intervju mellan er och kandidaten samt tre månaders garanti. Om samarbetet av någon anledning inte skulle fungera gör vi om rekryteringsprocessen med samma material en gång till. Om en rekrytering går snett behöver ni alltså bara lugnt invänta nya ansökningar från oss.

Kan ni hjälpa till med endast utvalda delar av rekryteringen?

Absolut! Låt oss avlasta er med delar av rekryteringen, till exempel att skapa annonser, gå igenom ansökningar, genomföra intervjuer och urval eller något annat som ni har i åtanke.

Är ni specialiserade mot någon bransch eller yrkesgrupp?

Inom rekrytering arbetar vi mot alla branscher och yrkesgrupper tillsammans med noggrant utvalda samarbetsföretag. Anledningen är att vi vill ge våra kunder en effektiv kontaktväg som sparar er både tid, pengar och energi.

Kan vi även hyra personal från er?

Absolut! Vi har tillgång till ett av nordens största nätverk med över 400.000 kandidater och mer än 17.000 småbolag i olika branscher för att hitta rätt konsult åt er. Vi tar hela personalansvaret och sköter schema och bokningar. Tack vare effektiva verktyg sträcker sig vår kapacitet från enklare uthyrning till att hantera centrallager med över 150 konsulter. Läs mer om vår bemanning här!

Hur arbetar ni med onboarding?

För oss handlar onboarding om att känna sig välkommen hos en ny arbetsgivare, att tro på företaget och att känna meningsfullhet, delaktighet och engagemang. Därför erbjuder vi rådgivning för hur en bra onboardingprocess skapas och förvaltas och kan även ta fram åtgärdsförslag som genereras från underlag i er rekryteringsprocesser.

Sektion nedan har dolts

Varför ska vi välja Love My Office?

Vi är det lilla företaget med mycket engagemang. Vi särskiljer oss genom att skapa och erbjuda hållbara lösningar. 

Två mycket nöjda kunder inom rekrytering:

Kundcase: vi avlastar rekryteringen åt Edsätras Vänner

Det viktiga för oss är att våra kunder känner att de fått rätt typ av hjälp. Som i Edsätras fall! Läs om hur vi skapat annonser och skött deras annonsering i tidningar och digitala kanaler som når ut till hundratusentals arbetssökande.

Läs mer >>

Så går en rekrytering till

Ibland vill våra kunder använda en egen processgång för rekryteringen vilket givetvis går alldeles utmärkt. Annars arbetar vi i steg beskrivna nedan. Ni kan välja rekryteringen som en helhet eller välja ut särskilda delar där ni vill ha vårt stöd.

Steg 1: annonsering

Inledningsvis tar vi emot ert rekryteringsunderlag och påbörjar annonseringen. Om ni vill ha hjälp att skapa annonser för att skicka ut hjälper vi er gärna med layout, design och text med mera.

Steg 2: ta emot ansökningar

Vi hjälper er ta emot ansökningar och välja ut de mest relevanta sökanden för den lediga tjänsten. Det går också bra att ordna så att alla ansökningar kommer direkt till er där ni gör det första urvalet. Det viktigaste är att ni känner att det fungerar tryggt, bra och enligt era förväntningar.

Steg 3: första intervju

Vi genomför en första intervju där vi på ett förtroendeingivande och enkelt sätt lär känna kandidaterna. Vi gör ett urval i syfte att presentera lämpliga kandidater för er på en andra intervju.

Steg 4: andra intervju

Vi presenterar 2-4 kandidater som ni får träffa på en andra intervju för att göra en egen bedömning. Efter att samtliga kandidater presenterats kan vi även hjälpa er i det slutliga valet av vilken kandidat som passar för er verksamhet. En viktig del handlar om att undvika att välja både över- och underkvalificerade kandidater.

Steg 5: anställning och garanti

När personen anställs hos er erbjuder vi en provperiod om tre månader efter anställningen startat för att se till att allt fungerar bra. Om ni inte skulle vara nöjda hjälper vi er göra om rekryteringen med samma annonsmaterial en gång till medan ni lugnt kan vänta på att nya ansökningar kommer in.

Få stöd med er rekrytering här!

Fyll i din förfrågan här

Vänligen fyll i formulär nedan:

Jag godkänner hantering av mina personuppgifter enligt Love My Office's Personuppgiftspolicy

Exempel från tidigare uppdrag – klicka för att se platsannonsen

Vill du komma i kontakt med oss?