HR-administratör sökes till OTIS AB i Stockholm heltid (100%)

Vi söker dig som har generell kunskap inom HR och erfarenhet inom lönearbete

Otis-Logo

Snabbinfo

Ort:
Omfattning:
Befattning:
Bransch:

Startdatum:
Ansök senast:

Stockholm
100% (heltid)
HR-administratör
Installations-branschen
Omgående
2021-09-20

Annons-ID: 17530044
Publicerad: 2021-09-17

Nu söker vi dig som är intresserad av att arbeta som HR- och löneadministratör åt OTIS AB. Urval sker löpande då denna tillsättning skall ske omgående. Ansök så snart du har möjlighet.

Om arbetet

OTIS är världens största tillverkare av hissar, rulltrappor och rullrappor. De fortsätter att leda den bransch som de skapade för mer än 167 år sedan. Framgången beror på deras banbrytande och kreativa anda, en innovationskultur och självklart kundernas förtroende för dem. Kanske är det DU som är deras nästa payroll och HR admin OTIS-familjen?

Som löne- och HR-administratör har du en bred och central roll i företaget. Ditt ansvarsområde kommer bland annat inkludera förberedelse och insamling av underlag inför lönekörning som du sedan lämnar över till en extern partner. Dessutom ska du se till att löner och olika ersättningar och tider blir registrerade korrekt i lönesystemet.

Du genomför självständigt löneadministrationen och beräknar löner för alla kategorier av anställda som består av både tjänste- och kollektivanställda. Du läser, tolkar och tyder kollektivavtal i samband med förberedelse av löneunderlag.

Du är även delaktig i att agera stöd och support ut mot organisationen gällande lön och andra HR-relaterade frågor. Utöver löne- och HR-administration kommer du ha en central roll i att dokumentera och ta fram processer samt processkartor över lönekörningen och HR-administrationen i Sverige. Därav ser vi att du trivs i en föränderlig miljö där du får arbeta med olika förbättringsprocesser.

Kvalifikationer

För att trivas bra i rollen ser vi att du som person är nyfiken och motiveras av att sätta igång och driva idéer och projekt framåt. Du är inte rädd för att testa dig på nya tillvägagångssätt samt tycker det är stimulerande att bidra med förbättringar. Samtidigt tror vi att du är en strukturerad person med en förmåga att prioritera rätt saker i tid, även då tempot är högre.

Du är duktig på att hålla tidsramar och är mån om att arbeta tills jobbet är gjort. Vidare ser vi att du får energi av att umgås med nya människor och trivs med att ha många kontaktytor.

Krav för tjänsten:

  • Har minst 3 års erfarenhet som löne- och HR-administratör
  • Erfarenhet av att arbeta i HRM-system, exempelvis Workday, Success Factor, Workday eller liknande
  • Erfarenhet av att arbeta i ett lönesystem som Hogia Lön+, Visma, Aditro, eller motsvarande
  • Goda kunskaper i Excel och beräkningar
  • Flytande kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska

Vi värderar högt att du:

  • Erfarenhet vid rekryteringsprocesser och administration är en fördel
  • En fördel, erfarenhet av arbete hos lönesystemsleverantör, lönesupport, konsulthus, shared servicecenter
  • Intresse och fallenhet för att parallellt jobba i olika IT system, interna och externa

För mer info

Har du några frågor? Välkommen att kontakta oss!

Välkommen med Din ansökan!

Ansök genom att fylla i nedan:

    Har du registrerat din profil hos oss?

    En registrering leder till att just din profil dyker upp när vi matchar kandidater och företag. Beskriv din profil utförligt och berätta vad du vill arbeta med så kan vi matcha och tipsa dig om intressanta jobb!